måndag 20 februari 2012

I Min Brevlåda (10): och ommöblerad bokhylla

Finns massor av engelska bokbloggar som har inlägg med titeln "In my Mailbox (x)" jag tycker idéen är jättekul, så tänkte därför köra en svensk variant. Några gånger i månaden tänker jag alltså göra ett inlägg där jag visar vad jag fått hem för böcker i "brevlådan" (böcker jag köpt, bytt eller fått som recensionsexemplar och även de som inte kommit i brevlådan utan som jag köpt i en fysik butik eller på second hand etc).

Dags för ännu en IMB ^^ woho!
Först ut har vi ett sött paket från Gilla böcker innehållandes två stycken rec-ex:

-->

1. Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld:
Som jag redan läst ut och som jag tyckte mycket om =). Recension på den kommer!
2. Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson:
Boken med den jättelånga titeln. Hört mycket gott om den så ska bli kul att läsa!

Sedan har vi ännu ett recensionsexemplar, denna gången från Bonnier pocket:
3. Kallocain av Karin Boye:
Som jag beställde så jag kunde vara med i en bokcirkeldiskussion om den, med bland annat Malin från Unga böcker. Har läst typ halva och är inte helt såld, men vi får se om det artar sig.

Sedan har vi ett gäng böcker som jag köpt nu när jag är på besök i Stockholm:
Där de första böckerna är två secondhand fynd från Stockholms Stadsmission:

4. Toffs bok av Kalle Dixelius:
Som jag i för sig nu såg var på bokrean för samma pris som jag köpte den begagnad.. men men förhoppningsvis går pengarna ju till något vettigt :P!
5. Sirila gentlemän sökes av Karin Brunk Holmqvist:
För att jag var sugen på något annorlunda och började läsa i den och tyckte den var mysig. Var ju inte superförtjust i Potensgivarna men var ändå kul att läsa om gamla tanter istället för alla 17åringar som jag vanligtvis läser om :P. Börjat läsa i den och hittills är den bra.

De andra två var två böcker från Sf-bokhandeln som jag alltid besöker när jag är i Stockholm :P Farligt men jag kunde inte hålla mig =)
6. City of Glass av Cassandra Clare:
Äntligen har jag bok tre i The Mortal Instrumets serien i rätt omslag! =) Ska bli super att läsa!
7. Demonglass av Rachel Hawkins:
Del två i Hex Hall serien. Kunde inte hålla mig när jag såg att det släppts i det omslaget jag väntat på så länge som paperback! Har läst mer än halva och läser med stor sannolikhet ut den idag på tåget hem till Lund. Gillar den mycket =).

Sist men inte minst tänkte jag bjuda på lite nya bilder på min bokhylla då jag möblerade/ordnade om den för några dagar sedan. Dels för att det började bli trångt med alla serier och utlästa böcker och dels för att jag tycker det är tråkigt att så få framsidor syntes, är ju ändå dem jag är besatt så ofta :P.


Så här blev det, va tycks? Älskar de svenska Sookie framsidorna och ryggarna visar ju inte alls hur fina de är, så tyckte de var mysigt att ha dem så här. Kommer sen säkert växla lite vilka framsidor som ställs upp =).
Sedan har vi en bild på mina hyllor (kuber) som förut var för olästa böcker, men eftersom jag började få platsbrist (vadå köpa för mycket böcker trots att jag redan har massa oläsa....:P) så fick de flesta olästa flyttas till en bokhylla i "hallen" (har en studentetta, så hela rummet är eg en hall). Nu är bara den lilla kuben fylld med olästa, de böcker jag troligen kommer läsa först ^^. Sen har vi kuben under som fick vara för ensamma böcker i serier eller fristående böcker och sen råkade Gone serien hamna där tillfälligt.

De var allt! Hoppas ni också fick hem en massa skoj böcker denna vecka/månad =). Förutom ni som har köpstopp förstås, fortsätt kämpa på ;)! *lider med er*

9 kommentarer :

  1. Vad fint det blev i hyllorna.
    Har själv beställt DemonGlass också nu. Hade ju det andra omslaget men störde mig på att det såg fult ut i hyllan. Haha.

    Såg förresten att du ju ha länkat till min gamla bloggadress bland dina länkar. Har ju ny adress nu.

    SvaraRadera
  2. Har tittat på din lista, men hittar inget jag vill byta. Dock har jag för mig att du hade någon förut som jag gärna ville byta. Men kommer inte ihåg vilken det var.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga titlar, och jag tycker om du väljer att visa omslagen. :)

    Sv: Det tycker jag absolut att du ska göra - Flipped är så fin!

    SvaraRadera
  4. Du har tagit bort en del böcker från listan antar jag. Du kanske redan har bytt bort dem jag ville ha?

    SvaraRadera
  5. Ok. Kom på då jag kollade på dina videor att det nog var Lucy in the sky som jag menade. (Blev så irriterad när jag inte kom på vilken bok det var först.)

    Ja, ja, men hojta till om du skulle lägga till fler böcker på listan senare. Så kan jag ju kolla om jag har kvar den du ville ha då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. aahhaaa ja den har jag kvar men tyckte den var så söt så behöll den sen iallafall. Fin att ha i hyllan trots att jag inte tyckte den var så bra..

      Okey! Ska jag göra!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...