onsdag 4 maj 2011

Skulduggery Pleasant

Titel: Skulduggery Pleasant
Författare: Derek Landy
Antal sidor: 398
Språk: Engelska
Serie: del 1 i serien om Stephanie och Skulduggery Pleasant.

(utläst 4 maj 2011)

Beskrivning från Adlibris:

Meet the great Skulduggery Pleasant: wise-cracking detective, powerful magician, master of dirty tricks and burglary (in the name of the greater good, of course). Oh yeah. And dead. Then there's his sidekick, Stephanie. She's! well, she's a twelve-year-old girl. With a pair like this on the case, evil had better watch out!


Kommentarer:

Läste om den här boken i Bokmärkt's blogg. Var sugen på något lättläst, roligt och spännande. En lättläst ungdomsbok var det iallafall men ingen jag fastande för tyvärr. Ville så gärna tycka den var lika bra som hon gjorde. Ha någon ny bok att skratta till.

I första halvan av boken kände jag inget alls för den och fastnade jag inte alls, men sista delen var iallafall mycket mer spännande.

Ge den en chans om ni gillar ungdomsböcker. Men själv är det inget jag kommer börja följa.


3 kommentarer :

  1. Förresten, din blogg är helt fantastisk. Vi verkar ha ganska lika boksmak, och din blogg är så fin! Kommer definitivt att följa den.
    Och Skulduggery blir bättre och bättre. :)

    SvaraRadera
  2. Åh tack =) Vad glad jag blir att höra det!

    Hmm ja då kanske jag får ge nästa bok en chans iallafall, om jag kommer över den billigt nån dag =)

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Roligt att du hade hittat till våran blogg, nu har den dock bytt namn och flyttat till http://www.hundora.se/bokkupan/.

    Vad synd att du inte fastnade för Skulduggery. Vad är din favoritserie?

    Annars har vi en annan ungdomsserie som vi läser på engelska: The Demonata av Darren Shan. Den innehåller ingen kärlek, men mycket demoner och magi. Kryddat med blod och action. :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...