tisdag 31 maj 2011

Månadsrapport: Maj 2011

Läst Maj 2011:
17. Sarahs nyckel - Tatiana de Rosnay (7)
16. Box 21 - Roslund & Hellström (6)
15. De ickesynliga - Fredrik Härén (6)
14. Själens osaliga längtan - Audrey Niffenegger (8)
13. Psykopaten - Dean Koontz (6)
12. Skeppsbrott - Dan Rhodes (8) (fast läste klart större delen 2010)
11. Medicinen - Hans Koppel (4)
10. Extremely loud & incredibly close - Jonathan Safran Foer (7)
9. Nattens barn - Traci Lords
8. Dimman - Stephen King (7)
7. Skulduggery Pleasant av Derek Landy (6)
(Neverwhere) läste bara halva boken

Totalt antal lästa böcker: 11 st
Engelska böcker: 2 st (eller 3 om man räknar neverwhere..)
Svenska böcker: 9 st

Snittbetyg: 6.5


Månadens favorit: Själens osaliga längtan
Månades besvikelse: De ickesynliga och Medicinen
Månades oväntade: Sarahs nyckel


Sammanfattningsvis:

Är jag mycket nöjd över antalet lästa böcker, 11st är ett stort hopp från aprils 3st men som nystartad bokbloggerska är det kanske inte så konstigt. Har verkligen fått upp läslusten igen, vilket är underbart, hoppas det håller resten av året!

Mindre nöjd med kvaliteten av böckerna dock, bara två stycken 8or (varav jag bara läste de sista sidorna i den ena i år och resten 2010). Har verkligen haft många sega böcker som jag tagit mig igenom, får börja lära mig vilka jag ska ge upp istället.
Har så många böcker jag vill läsa, så det är dumt att slösa tid på böcker man då inte fastnar för, utan bara fastnar i :P.

Hade också gärna läst mer engelska böcker men lathet, feghet och snålhet (svenska pocket är ju sååå billiga på adlibris) gjorde att det blev mer svenska böcker denna månad.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...