tisdag 11 december 2012

2 x Minirec: Sista böckerna i Airhead-serien

Recensioner om de två sista böckerna i Airhead-seiren!

Att vara Nikki av Meg Cabot

Svenska, 294 sidor, Del 2.  Utläst 15 november 2012

Minirecension:

Del två i serien gjorde mig inte besviken även om den innehåll som första boken många logiska missar och mindre troliga grejer, för var så som ettan en lagom spännande och lättläst historia. Inget mästerverk men precis vad jag var sugen på.

Stör mig dock liteslutet som är fånigt och hade enligt mig kunnat sluta på ett mindre "o-originellt" sätt...liten suck på det [Är så trött på att alla hela tiden ska ljuga för den de är kär i för att inte såra personen]. Kunde ha lösts bättre och slutat spännande ändå.

Trots lite gnäll var det annars ännu en bok i serien jag gillade =).

På Svenska från Rabén & Sjögren: Pocket:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Bokus]
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Bokus][Bokus], Med annat omslag:  Häftad:[Adlibris][Bokus]

Jagad av Meg Cabot

Svenska, 272 sidor, Del 3 och sista delen i Airhead. 
Utläst 1 december 2012

Minirecension:

Sista delen var också precis vad jag behövde under min nuvarande lässvacka (som jag tyvärr fortfarande är i). Som ettan och tvåan är denna en lättsam och lättläst bok.

Men
störde mig på att de är så sega på att komma på alla självklara saker...
Sedan kändes Steven och Lulus förhållande lite för snabbt och fånigt och inte helt troliga som ett par  [men är ändå ledsen för hennes skull slutet att han behövde åka]. Även Em och Christoffers relation var det lite suck på, ni är ju kära i varann, de vet alla fatta de själva och sluta bråka och fåna er!

Sedan en till random tanke:  Varför ger Stark ut en ny dator som är inriktade på just dataspelsnördar (i och med det exklusiva spelet för deras dator) Jag menar [datanördar brukar ju kanske inte ha drömkropparna precis...] fattar inte riktigt logiken i den biten.  

Men är ändå ganska nöjd över sista boken. Blev lite tjatigt att läsa alla tre på så kort tid då de är rätt lika, men gillade serien ändå.

På Svenska från Rabén & Sjögren: Pocket:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Bokus]
På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus], Inbunden:[Adlibris][Adlibris][Bokus], Med annat omslag:  Häftad:[Adlibris][Bokus]


Sammanfattningsvis

Är detta en bra och lättläst serie som jag kan tipsa om ifall ni vill ha något snabbläst utan att det behövs någon större hjärnkapacitet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...