torsdag 2 augusti 2012

Omslag: Childrens Classics Vintage books

Det är verkligen fuskigt hur många klassiker som får nya snygga omslag. Verkar verkligen vara en grej. Så när Bokskadad skrev ett inlägg om dessa snygga böcker blev jag inte förvånad. Så himla synd att jag har så dålig erfarenhet av "klassiker" att jag sällan vill läsa dem. Speciellt när de kan vara så här snygga :P


Men nu har ett gäng "barnklassiker" fått nya omslag och jag måste säga att jag är villig att ge några av dem en chans, jag menar jag måste ju bara ha NÅN av dem.. för de är ju så galet snygga.

 
 

Eller vad tycker ni? ^^  Vilken gillade ni bäst? Är verkligen nått med tecknade omslag! Men verkar ju vara mest Middle grade böcker som har det, sällan YA. Det är synd.

Tipset om dessa fick jag av videobloggaren, theReadables som gjorde en video om de här snygga omslagen ;). Vill ni veta mer om dem? Kolla då in de klippet eller gå in på Vintage Books hemsida ;).

14 kommentarer :

  1. Oj, oj, oj, to die for! Jättemysiga! :D

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina! Min favorit är nog The Secret Garden, den ser jättehärlig ut. :)

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga! Tror att nya omslag kan locka nya läsare till böcker som annars kan avskräcka bara för att de är "klassisker".
    Alla är så fina, så det är svårt att välja en favorit, men "Djungelboken" var himla coolt. Gillar grönskan och djurhuvudena som sticker fram. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog Djungelboken jag är mest nyfiken på, plus ja omslaget är tokmysigt!

      Radera
  4. Såg också de här hos The Readables (fast jag har sett dem någon gång tidigare) och de är så himla snygga! Skulle inte ha något emot att äga varenda en^^

    SvaraRadera
  5. Mumma! Såg också de hos The Readables, men orkade aldrig leta upp de andra omslagen som ingick i serien. Men åh, de är verkligen så ofantligt fina. Dog nog lite vid just de röd/vit/svarta omslagen.

    Favoriter lyder: The Boy in the Striped Pyjamas, Swallowdale, Black Hearts in Battersea, The Wolves of Willoughby och Swallows and Amazons.

    Får plötsligt lust att dyka in i middle grade-böcker. Har bara läst Curious Incident, men läste något kapitel av Peter Pan och den gillade jag inte alls..

    SvaraRadera
  6. Gud va snygga! Du får sluta med dina såna här inlägg när du visar fina böcker för de senaste har resulterat till att jag köpt massa böcker fast jag har massa att läsa :P haha

    SvaraRadera
  7. VINTAGE är för jäkla bra! <3 Har en hel del här jag vill läsa, kanske dags att börja samla.

    SvaraRadera
  8. Åå men vad fina! :D

    SV: Tack och bock :)

    SvaraRadera
  9. Wow, vad snygga! Kan man inte få allihop? :)

    SvaraRadera
  10. Omslagen är riktigt fina, hade verkligen kunnat tänka mig att köpa alla :)

    SvaraRadera
  11. Verkligen fina, svårt att välja vilken som är finast! :-) Som tur är gillar jag klassiker - OCH de snygga omslagen! :-D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...