måndag 27 augusti 2012

Hungergames VS Harry Potter i ultimata fighten: Vad ska Miriam köpa till sig själv i 25årspresent?

Om nästan en vecka, nämligen den 4 september fyller lilla jag 25 år! Galet jag vet. Börjar få feting åldersnoja och bästa boten för det är ju att fira det ordentligt med att köpa grejer till sig själv, eller hur?

Förra året köpte jag Buffy-boxen till mig själv och jag blev mycket nöjd över den presenten, tänkt att jag visste precis vad jag önskade mig! Så i år kör jag favorit i repris och köper något jag önskat mig länge men som är lite dyrt så att det inte är något jag bara kan köpa när som helst. Lite extra lyx ska det ju va när man fyller år ^^.

Nu kommer frågan bara, vad ska jag köpa. Jag har nämligen några utomordentligt bra alternativ, ett paket proppat med antingen Hungerspels grejer eller Harry Potter grejer. 

Alternativ 1 - Hunger games:

Först och främst vill jag ha alla tre böckerna på engelska, har bara läst dem på svenska innan. Sen har jag varit sugen på att läsa The Girl who was on fire väldigt länge, en hungerspels novellsamling som iallafall enligt Malin på Unga böcker ska vara väldigt bra. Sen tänkte jag även slänga in någon fin bok med bilder från filmen och sist men inte minst måste man ju som ett riktigt Hungerspelen fan även ha en fin härmskrike brosch! Underbart eller hur!? Hade egentligen också tänkt ha med någon parodibok men ångrade mig. Eller har ni läst nån? Är de något att ha?

Vilken ska man förresten köpa av alla movie companion böckerna till filmen? Vilken ger mest?


Alternativ 2 - Harry Potter, US:

Har letat och letat efter de amerikanska omslagen till Harry Potter och hittade äntligen att de säljs på Adlibris i en fin paperback box. Skitbra, typiskt nog är de dock dyrare än UK omslagen nedan och jag kan bara inte bestämma mig vilka jag gillar bäst.... Jag KAN INTE!! Jag vill ju äga båda :P

I detta alternativ ingår alltså en paperback box med alla böckerna i US utgåvan och sen en bok som många av er älskar och som jag bara måste ha: Harry Potter Page to Screen! Sen har jag heller inte läst Hogwarts Library böckerna, Fantastic Beasts and Where to Find Them och Quidditch Through the Ages så då slänger jag även med dem =).

Alternativ 3 - Harry Potter, UK:

I det andra paketet med HP finns då som nämnt UK-omslagsboxen. Även här måste jag ju ha med Page to screen och då uk utgåvan var lite billigare slänger jag i detta paket därför med den fina inbundna Hogwarts Library boxen som även innehåller The Tales of Beedle the Bard förutom de två som jag skrev om ovan.



Hungerspelsalternativet blir otroligt mycket billigare, men i så fall kan jag ju alltid slänga med lite andra "vanliga" böcker med så de jämnar ut sig, eller kanske hungerspels filmen =).


Så hjälp mig välja!

Vilket alternativ tycker ni jag ska köpa? Vilket paket hade ni köpt?

Harry Potter vs Hunger games!
  
pollcode.com free polls 


Inte säkert att det blir det som blir framröstat som jag väjer, är ju ändå jag som ska betala och jag som ska ha det, haha :P men är ju hemskt kul/skönt att få lite hjälp för jag velar så galet mycket!

Och nej jag kommer inte enbart vara ego och köpa grejer till mig själv, en liten tävling kommer också! Men då jag denna månad har galet mycket att göra och inte kommer ha tid knappt ens att blogga :( så blir det inte fören i början på oktober eller slutet på september tror jag tyvärr!!

10 kommentarer :

  1. HP UK! HP UUUUUK! Såklart! =P

    SvaraRadera
  2. Säger ju US eftersom den versionen är så himla snygg, men UK ligger inte långt bakom om jag ska vara ärlig. :-)

    SvaraRadera
  3. Förstår att det måste vara sjukt svårt för dig att välja!!! Man vill ju liksom ha allt! Dock skulle jag nog ta Harry Potter UK, för att det är Harry Potter, och man vill ju ha alla Harry Potter i samma omslag! Men tänk på att de böckerna är ganska tjocka så när du läser dem finns en risk att ryggen går sönder eftersom det är paperback. Men du kanske inte är så noga som jag är, fastän jag har för mig att du är det? :) Okej... Jag hjälpte inte till så mkt där, förlåt...

    SvaraRadera
  4. Jag är själv inte stormförtjust i den här UK-versionen (gillar den gamla med flerfärgade ryggar bättre) så jag röstar för HP US för den är ju fin :]

    Man blir allt lite avundsjuk på dig när du har såna här planer...

    SvaraRadera
  5. Vilket lyxproblem du har;) Fyller faktiskt själv år 9 september, och jag har önskat mig HPboxen med US omslagen! Jag gillar de omslagen bäst. Fast jag har även 4 böcker i UK fast i den flerfärgade varianten, och jag ska nog samla på mig resterande böcker i den varianten också bara för att ha :P

    Hungergames ska jag också köpa, och det kan hända att det blir min present till mig själv :P Fast jag är inte så mycket för alla "extraprylar" just till hungergames. Utan där räcker det med bara böckerna :)

    SvaraRadera
  6. Har aldrig sett Harry Potter från Storbritannien. De var så himla fina! Röstar på dom!

    SvaraRadera
  7. Oh-my-gosh vilket jobbigt problem!! =( Köp allt och skit i ekonomiproblem som uppstår där efter, haha.

    SvaraRadera
  8. Men oj, vad svårt (haha, värsta i-landsproblemet ju). :D Jag tycker att Harry Potter är bättre än Hungerspelen ur ett litterärt perspektiv. Samtidigt verkar det vara en väldigt varierad blandning i Hungerspelspaketet med brosch och filmböcker, ev. DVD och allt. Och att det är billigast gör ju inte saken sämre. ;) Så jag hade nog kört på det och slängt in lite andra böcker också. :)

    SvaraRadera
  9. Lätt nummer 3:) Page to screen är ju helt fantastisk, är min stolthet i bokhyllan:) Och tycker UK omslagen är så grymt snygga och stilrena! Och att hogwartsböckerna kommer i en box..kärlek!:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...