fredag 4 maj 2012

I Min Brevlåda (14): Lite drakböcker med mera

Finns massor av engelska bokbloggar som har inlägg med titeln "In my Mailbox (x)" jag tycker idéen är jättekul, så tänkte därför köra en svensk variant. Några gånger i månaden tänker jag alltså göra ett inlägg där jag visar vad jag fått hem för böcker i "brevlådan" (böcker jag köpt, bytt eller fått som recensionsexemplar och även de som inte kommit i brevlådan utan som jag köpt i en fysik butik eller på second hand etc).
Bara en liten hög med böcker, men det är bra, för jag har många olästa och läser mer sällan nu i stressiga skoltider :P

Några böcker till temat har jag iallafall införskaffat mig för några veckor sedan:
- Dealing With Dragons av Patricia C. Wrede:
En bok som jag slukade direkt och tyckte mycket om, mer får ni veta när jag gör temavideon ;)
- Eon: Dragoneye Reborn  av Alison Goodman :
Ännu en drakbok till temat, har läst typ halva och tycker mycket om den. Men går segt i läsandet för mig just nu så får se hur lång tid det tar att bli klar med detta tema.....

När jag ändå beställde från thebookdepository så kunde jag inte låta bli att klicka hem denna med:
- Specials av Scott Westerfeld: 
Tredje delen i Uglies-serien =) som jag också läst ut, recension på tvåan kommer inom de närmsta dagarna ;)

Sist men INTE minst kommer något hemskt efterlängtat och mycket skoj!
- Demonprinsessan av Peter Bergting:
Oj vad jag väntat på denna bok, till och med MER än vad jag längtat efter Eld, de ni ;)
Läs recensionen om första boken i serien här! ^^ Detta är alltså bok två i en serie som jag tycker hemskt mycket om! Läs läs! ;)

Jobbigt bara att jag har så mycket böcker jag måste läsa ut innan jag får börja på denna....... :( Vilka problem man har!!

Har ni fått hem nått kul på sistone =)?

2 kommentarer :

  1. Åhh är så himla nyfiken på drakböckerna! Hehe ja, det är ju definitivt ett i-landsproblem ^^

    Uglies-serien har ju så galet fina omslag, glömmer helt tiden bort att jag vill läsa dem böckerna av ngn anledning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag älskar dem, har för mycket mörka omslag så kul med lite ljusa vita med ^^

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...