måndag 3 augusti 2015

Omslagsserie (33): Georgina Kincaid

EngelskaKensington
Originalen tror jag, verkligen fula och tråkiga. Känns så 90-tal. 
Sen ser Georgina ut som en tant. Sista är också väldigt annorlunda från resten..

EngelskaZebra Books:
De här är ändå helt ok, men stör mig på att hon har ljust hår..
Hittar sen inga som matchar resten av serien...

EngelskaBantam
Dessa samlar jag på, men tyvärr verkar bara 1-4 finnas i denna stil, 
de två sista passar inte och är högre i höjd :( Tycker de två första passar in bäst i hur jag tänker mig Georgina, dock står det nog inte att hon har page, så egentligen är ju det fel det med.... 

Tyska, LYX:
Gillade första men sen, nja något tjatiga, lite för lika. Gillar dock färgvalen.  
Tyvärr finns bara 1-4.

Tyska, Ubooks:
Väldigt creepy och coola omslag, hade gärna samlat på dessa,
 dock passar de inte alls ihop med innehållet och stilen i böckerna...

Franska:
Gillar att de följer en tydlig stil och är tecknade. Gillar att alla är blå =)
Men konstigt att hon har vingar...

Bulgariska:
Riktigt fula...

Ryska
Första har ju inte alls samma stil, eller font eller något alls, skumt.
Gillar de två sista, de var snygga =). Men hade inte fattat att det var den här serien.

Ungerska:
Älskar att de är tecknat och håller sig till svartvitt plus en färg. Riktigt fina =). 
Tyvärr finns bara dessa två och senaste verkar vara släppt 2012, 
så de gick kanske inge bra där :(.

Japanska:
Haha va är grejen med kaffekopparna? 
Ser verkligen inte ut som fantasy-böcker :P



Vilken serie omslag gillar ni bäst?

1 kommentar :

  1. De franske blå er nok min favoritt. Så gøy at du har funnet så mange versjoner :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...