måndag 2 mars 2015

Månadsrapport: Februari 2015

Läst i Februari 2015:

Februari:    Hyllvärmare-månad 2/7 = 29 %
18. Livets outgrundliga mysterier av Benjamin Alire Sáenz  256 sidor
17. Batman: Earth One by Geoff Johns, Gary Frank  144 sidor   (tecknat)
16. The Walking Dead, Vol. 10 by Kirkman, Robert  144 sidor   (tecknat)
15. The Walking Dead, Vol. 9 by Kirkman, Robert  136 sidor   (tecknat)
14. The Selection by Kiera Cass   327 sidor                    #Hyllvärmare
13. Clockwork Angel: The Manga by Cassandra Clare   240 sidor  (tecknat) #Hyllvärmare
12. Systrars öde by Jessica Spotswood  312 sidor       

Liiten förbättring denna månad med 3 "vanliga" böcker och resten som vanligt grafiska seriealbum. 

Hyllvärmar-utmaningen gick ju däremot skit haha. Fick i alla fall två lästa, bättre än inga. Sen har jag läst typ en fjärdedel av Death Cure som också var en hyllvärmare. Så alltid något!

Sen gillade jag allt jag läst, vilket också är trevligt =)!

Månadens efterlängtade:

Åh så najs att läsa lite TWD igen =)


Månadens finaste historia:

Översättningen av "Aristotle and Dante 
Discover the Secrets of the Universe", 
riktigt söt historia <3

Månadens oväntade:

Hade inte alls räknat med att gilla denna 
så mycket som jag gjorde =)

Månadens bästa:

Bra avslut på en favoritserie!

Filmer:




Tre biofilmer! Rätt mycket för att vara mig =).Recension på Love, Rosie 
och Fifty Shades finns HÄR. Cirkeln kommer rec på snart ;)

Jupiter Ascending är jag lite tu-delad om, fanns vissa saker
 jag älskade (miljöerna, effekter etc) och saker jag störde mig hemskt på 
(alla klyschor, som tjejen som konstant ska räddas i sista sekund etc). 

Död Snö 2 var tyvärr en besvikelse, älskade ettan men denna nja..,


Sedan började jag kolla på Son of Batman men tycket den var fånig tyvärr :(
Kändes för mycket barnprogram. Sen störde jag mig som f*n på att hon tutt-bruden
hade högklackat... Vem fan har det i strid!?

TV-serier:


Såg även på Sveriges Mästerkock =).

3 kommentarer :

  1. Cirkeln är jag så sugen på att se. Lästa nyss Eld i den serien och tyckte nästan att den var bättre än första boken.

    SvaraRadera
  2. Livets outgrundliga mysterier är riktigt fin :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillade The Selection. Jag älskar den och serien blir bara bättre och bättre.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...