tisdag 27 augusti 2013

Minirec x 2: Chimichanga, Batman Year One

Chimichanga by Eric Powell

Engelska, 94 sidor. Utläst 11 juli 2013

Minirecension:

Riktigt snyggt ritat, gillar det verkligen. Sen var den rolig och riktigt flummig men historien i sig höll inte helt. Så inte det bästa jag har läst men en ganska trevlig läsning helt klart!

Gillade dock inte alls slutet, tyckte det var för hastigt, orelaterat och korthugget.

Random tankar: 
- Påminner mig om cirkus-familjen i brädspelet Gloom =). Någon som spelat det spelet förresten? Rekommenderar det varmt, går ut på att man har en familj som man ska plåga till döds.. och berätta sagor om dem under tiden. Haha ;p

- Vill också ha en egen Chimi som kan rädda mig och hjälpa mig! Så söt!
På Engelska: Inbunden: [Adlibris][Bokus][CDON]

Batman Year One av Frank Miller

Engelska, 144 sidor. Utläst 9 augusti 2013

Minirecension:

Hade jättesvårt att läsa Waynes skrivstil... så många bitar bara sket jag i att läsa för att det var för jobbigt att se vad det stod. Men  annars snyggt tecknat och gillade historian.

 Älskar ju Batman, så bra album, riktigt nöjd men var alldeles för kort, ville ha mer!

Random tankar: (markera för att läsa spoilers)
- Hur väl hänger alla olika Batman serierna ihop? Någon som vet? Är detta hur han officiellt startade som batman? Måste läsa på mer... kan pinsamt lite för att kalla mig ett Batman-fan.

- Tycker det är jätteskumt när så många "starka" kvinnor i serier jobbar som prostituerade eller liknande. Vem fan skulle göra det frivilligt? Varför skulle någon som kan slåss och klara sig själv göra det (dumma killfantasier att de skulle vilja de självmant)?

- Fucking jävla bitch [Gordon som är otrogen mot sin gravid fru.... Hur jävla svårt ska det va]?
På Engelska: Häftad: [Adlibris][Bokus][CDON], Inbunden: [Adlibris][Adlibris][Bokus][CDON]

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...