lördag 3 december 2011

Min kärlek till Harry Potter kommer aldrig någonsin försvinna

Var på tackfest igår ikväll för alla phaddrar och phös som varit med under årets nollning. Och då temat var Harry Potter så tänkte jag att det kanske passar att dela med sig av här. Var en jättemysig kväll med elevhems sortering, quidditch, dueller och sist ett HP -quiz =). Själv var jag sista minuten utklädd till Sibylla Trelawney. Hade tyvärr inte tid att fixa något mer än det jag hade hemma då det är så otroligt stressigt i skolan just nu men blev helt okey ändå, men har verkligen haft bättre utklädnader genom åren.

Synd också att det inte blev några bra bilder men här har ni nått iallafall:

(såg mycket bättre ut live än på bild btw :P)
Visst var mina kompisar söta! Så himla fina dräkter! ^^ Vill gå på en till HP- maskerad där jag faktiskt har tid att klä ut mig på riktigt, då vill jag va Bellatrix eller ännu hellre Luna samtidigt som jag skulle älska att ha en riktig Hogwarts skoluniform =) Får bli många Harry Potter kvällar till tycker jag så jag kan testa att vara allt!

Åh det var helt underbart med en kväll där alla sprang runt och lekte med sina trollstavar och var utklädda. Fanns till och med en kille som var utklädd till gyllene kvicken han hade gjort sin dräkt själv av hönsnät, tidningar, tapetklister och guldspray!
 
Nu är jag ännu mer pepp på att läsa om alla böckerna. Och suktar efter alla fina boxar som finns, vill ha vill ha vill ha! :P


Lutar åt den röda boxen med de fina vita omslagen och de fina färgglada ryggarna. Den finns att köpa för bara 380 kr från Amazon =). Efter jul! Då ska jag nog ta och köpa mig boxen =) Läntar så efter att läsa om alla böckerna, är även sugen på att läsa om sjuan på svenska, då jag bara har läst den på engelska. 

Avslutar med en gammal bild på mig från 2007, som jag tog efter att ha rest i regnet för att köpa sista boken, kommer fortfarande ihåg hur otroligt överlycklig jag var!

Ser ni den galna HP-nörd blicken?

2 kommentarer :

  1. Helt okej böcker, tror dock att mycket är nostalgivärde för mig...

    SvaraRadera
  2. Nostalgihalten är hög vad gäller HP, ja... Tråkigt att det är slut med äventyren nu. Man har liksom vant sig vid en värld med nya Harry Potter-öden lite då och då. Vad kul ni verkar ha haft det förresten! =)

    P.S. Vilken snygg röd hårfärg! Kommer du ihåg vilken nyans det var? =) Jag är nämligen lite småsugen på att färga rött men är livrädd för att det ska bli hennafärgat... =P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...