onsdag 28 september 2011

Vad ska jag beställa nästa gång?

 Det är snart dags för nästa " the Book Depository" eller "Amazon UK" beställning ^^ och enligt mina nya köpstoppregler får jag bara beställa 3 stycken böcker.. (har läst 6 st böcker varav 2 rec-ex och fyra nya när jag läst ut min bokcirkel bok "Mio min mio" som jag kan göra när som helst).
Men jag har beslutsångest och behöver eran hjälp, vad ska jag välja? =)


Först vill jag ha en uppföljare i en bokserie jag följer, jag velar mellan dessa:


Sen vill jag ha någon av dessa:



(och när det gäller Sarah Dessen har jag även beslutsångest vilken typ av omslag jag ska välja på hennes böcker..)

och sist men inte minst vill jag ha något seriealbum:




Problemet är också att Amazon är billigare... så jag borde passa på att köpa där, är nästan 10 kr billigare per bok där men det är bara fri frakt om man beställer över ca 260 kr, så då kommer jag behöva köpa mer böcker och då måste jag bryta mitt köplöfte... eller så måste jag vänta tills jag läst ut mer böcker, gärna gamla så jag kan köpa mer. Det vore förstås det bästa valet >.<


Hur skulle ni göra?

Jättesugen på typ alla men samtidigt är jag ju lite trött på YA-böcker.. så borde hitta mer andra böcker egentligen. Fast medan jag väntar på böckerna kanske jag hinner läsa massor av gamla icke YA böcker och bli sugen på ungdomsböcker igen... vem vet. :S

Hur skulle ni göra? :p

5 kommentarer :

  1. Demonglass och City of Ashes är otroliga, Bree Tanner är inte värd att slösa några som helst pengar på.

    SvaraRadera
  2. Blood Promise, City of Ashes och Demonglass är alla grymt bra :D The Truth About Forever är även den bra, och The Forest of Hands and Teeth är helt okej :) Personligen tycker jag att det andra omslaget till TTAF är finare!

    SvaraRadera
  3. Fire
    The forest of hands and teeth
    Allison Hewitt...
    Och
    Prince Charles...

    De hade jag valt iallafall!

    SvaraRadera
  4. Köp allihopa vettja. Men viktigast är givetvis Allison =P

    SvaraRadera
  5. The forest of hands and teeth är riktigt bra (är väldigt sugen att köpa fortsättningen själv) och susan Hills The woman in black är makalöst läskig och bra. Och så har jag nyss läst ut och älskat Ja till Liv av L Strömquist så jag skulle köpa Prins Charles... också. Lycka till med urvalet :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...