onsdag 28 september 2011

Day 12 – A book you used to love but don't anymore

"En bok du brukade älska men som du inte älskar längre"

Oj svårt...(fast det tycker jag ju om alla utmaningsfrågorna :P)
Jag läser inte om speciellt många böcker, så på så sätt slipper jag ändra min uppfattning om en favoritbok. Men favoritböcker jag hade som liten är ju kanske inte dem jag nämner när någon frågar mig nu. Tex så älskade jag "Skräckens hus"-bokserien men det kan jag ju inte tro att jag skulle göra nu. Lite sugen på att läsa om någon dock, och jämföra vad jag skulle tycka nu =). Arkiv-x böckerna var jag också tokig i, guud så läskiga jag tyckte vissa av dem var.


Någon som har läst dem?
 


Fast nu kom jag på! Min favoritbok när jag var 14 år var "I nattens djungler" och "Skuggornas demon" av Amelia Atwater-Rhodes, var helt besatt av dem. Läste om dem som sextonåring tror jag men sen dess har jag inte läs dem, så vågar inte säga att jag INTE älskar dem, kanske jag skulle göra nu med, vem vet. Men skulle jag läsa om dem igen skulle jag göra det på engelska =).



Många/några har tagit upp Twilight som en bok/bokserie de slutat älska, jag har inte vågat läsa om dem av just den anledningen.... För nu minns jag dem fortfarande som böcker jag älskar. <3


Har ni böcker ni slutat att älska?



(detta var ett inlägg i 30 dagars utmaningen)

2 kommentarer :

  1. Haha, jag hade både "Dödliga bett" och "Barnvakten" och som elvaåring tyckte jag att de var mycket läskiga. ^^ Jag gillade även en serie som hette Kalla kårar. Kommer ihåg en viss bok som handlade om ett snöbubbemonster... Ganska skrattretande idag, men då var det skräcken. :)

    För några år sedan gillade jag Tracy Chevalier och Philippa Gregory väldigt mycket, men nu har jag tröttnat på dem. Vissa författare växer man ifrån helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Kalla kårar läste jag säkert också =)
    Haha ja tänka sig vad man kunde vara rädd för som liten :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...