onsdag 1 juli 2015

Månadsrapport: Juni 2015

Läst i Juni 2015:

55. Zelda: Uppbrott och utbrott av Lina Neidestam  172 sidor  (tecknat)
54. Succubus Nights av Richelle Mead  480 sidor
53. Ms. Marvel, Vol. 1 by G. Willow Wilson, Adrian Alphona  120 sidor (tecknat)
52. Morning Glories, Vol. 4 by Nick Spencer   216 sidor  (tecknat)
51. A Game of Thrones, vol 3 av George R.R. Martin 192 sidor (tecknat)
50. Sagor från Kobrans tid: Revolution by Enrique Fernández 48 sidor  (tecknat)
49. The Girl with All the Gifts by M.R. Carey  460 sidor
48. Y: The Last Man - Book One (#1-2) by Brian K. Vaughan, Pia Guerra  256 sidor  (tecknat)

Månadens bok:

Lättläst, rolig och härlig =)

Månadens tecknade:

 
Detta kan bli en ny favoritserie! ^^
Så kul med en tjej-superhjälte som inte är en kvinnlig 
variant av en redan manlig hjälte ^^

Filmer:


Duff var riktigt söt och charmig, kanske skriver en recension på den. Tomorroland gillade jag med. Focus var även underhållande med störde mig på alla klyschor.  Going Clear scientologi dokumentären var även intressant. Tusk var det konstigaste och flummigaste jag sett på länge, likt Human centipede fast en "komedi".... inte min kopp te :P. 


Men bästa filmen var helt klart Life Partners, en ny favoritfilm <3. Så fin, så bra och trovärdig dialog och så himla verklig till skillnad från många andra filmer. Sen var det så stööört skönt att se en film som klarar Bechdel testet för EN gångs skull och klarar det bra dessutom. Fy fan vilken lättnad jag kände att kunna kolla på en film utan att störa mig på sexism för första gången på år. Så trevligt att se en film med kvinnliga huvudroller som får vara riktiga personer. 
Filmbranchen är ju så sorglig att jag gråter annars. 

TV-serier:



 Nytt denna månad är Grace and Frankie, Rick and Morty, Sense 8
och Flight of the conchords.



Men gladast är jag för Orphan Black som kommit med ny säsong,
hade tydligen missat det så kan sluka avsnitt igen =). Älskar den serien!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...