tisdag 5 maj 2015

Månadsrapport: April 2015

Läst i April 2015:

34. City of Heavenly Fire by Cassandra Clare 733 sidor
33. A Game of Thrones, vol 2 av George R.R. Martin 180 sidor (tecknat)
32. Clockwork Princess by Cassandra Clare   565 sidor
31. Sherlock Holmes: En studie i rött av Ian Edginton  128 sidor (tecknat)
30. Batman: The Black Mirror by Scott Snyder,  Jock, Francesco 304 sidor (tecknat)

Två tegelstenar utlästa denna månad =) (och båda av samma författare :P). Båda var även sista böckerna i sina serier. Så rätt nöjd även om det då inte blev så många böcker sammanlagt läst!


Månadens bästa bok:

Gillar den här serien skarpt så känns lite 
sorgligt att det är slut nu...

Månadens bästa grafiska:

Batman <3

Filmer:


Blev tyvärr väldigt besviken på Into the Woods, tyckte inte alls den var bra :( bara konstig. Big Hero 6 var däremot jättesöt och Insurgent har jag egen recension på sen ;). Badadook var inte så läskig som jag hoppats men imponerad av lillkillen som skådis.

TV-serier:






 Nya tillskott denna månad är Daredevil som är helt ok =) och Selfie och
Manhattan love story som är rätt söta och trevliga men inge speciellt egentligen.

Sen att Game of Thrones har börjat igen är förstås awesomeness,
men också panik för mina nerver :P

4 kommentarer :

  1. The BIg Bang Therory är en så otroligt rolig serie.

    SvaraRadera
  2. tjena! känner mig som en suris, men jag stör mig något så oooooerhört på "grafisk novell", det är inga noveller! serieroman är ett bättre uttryck, eller seriesamling. det var allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men suck, problemet är att jag läser OERHÖRT mycket tecknat, i oerhört många olika former. Att varje gång skriva exakt vad det är är jättestörigt och skulle ta onödigt mycket tid, sååå mycket enklare att bara Copy Paste-a ett uttryck för allt tecknat jag läser. I kategorier (<-- till vänster) har jag döpt genren "seriealbum/grafisk novell" hade eg tänkt ha även bilderbok med i namnet men de blir för långt och när man sätter etiketter/tags/kategorier på inlägg så finns det en tecken-begränsing. Sama gäller i listan på böcker/album jag läser, då jag vill att allt ska hamna på samma rad...

      Så nope orkar inte bry mig ;) folk får helt enkelt störa sig för det är inte mitt problem!

      Sååå där var jag en suris tillbaka ;P

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...