torsdag 8 augusti 2013

I Min Brevlåda (43): Massor av seriealbum, sedan lite lån och rec-ex!

Jag har fått hem massor av böcker på senaste tiden och mycket mer är på väg nu när läslusten har hittat sig tillbaka. Helt underbart!

Först ut har vi ett seriealbum köpt från Adlibris:
- Watchmen by Alan Moore, Dave Gibbons:
Första boken till månades tema! En riktig klassiker och en riktigt tjockis för att vara seriealbum. Började läsas när jag fick den och läser den fortfarande trots att de var några veckor sedan. Kommer ta sin lilla tid att läsa ut.

Sedan kommer två seriealbum till, men dessa är från AmazonKöpte även ett tredje album samtidigt men den har inte kommit än så den får ni förhoppningsvis se i nästa IMB-inlägg istället:

- V for Vendetta by Alan Moore, David Lloyd:
Ännu ett album av Alan Moore. Köpte boxen där man fick med masken också, tänkte att de skulle vara läckra ihop i bokhyllan. Har visserligen inte plats när jag bor tillfälligt hos föräldrarna och sen antagligen flyttar utomlands men nån gång ska de pryda en fin bokhylla tillsammans ^^. I vilket fall är det ett album till månades tema och en grafisk novell jag länge velat läsa! =)

- Beautiful Creatures: The Manga by Kami Garcia, Margaret Stohl and Cassandra Jean:
"Seriealbumatiseringen" av boken med samma namn. *hittar på ord*
Läste ut denna samma dag som jag fick den. Funderade på att spara den till ett "bok till seriealbum"- tema men kunde inte hålla mig, har jag temat får den nog vara med där iallafall som jämförelse, vi får se. Recension kommer!

Sedan har vi två seriealbum och en film, Me and You and Everyone We Know, som jag fått låna av en kompis (tackarr):
- Blade of the Immortal, Vol 1: Blood of a Thousand by Hiroaki Samura:
En manga jag inte vet så mycket om mer än att jag hört talas om namnet. Skadar ju inte att testa lixom!
- Batman: Year One by Frank Miller, David Mazzucchelli, Richmond Lewis:
Ännu en klassiker i seriealbumsvärlden men tror inte just denna har filmatiseras så kan tyvärr inte räknas med i månadstemat. Men läsas ska den självklart ändå. Har hört gott om denna så ska bli spännande! Har älskat Batman sen jag var liten. Sitter faktiskt komiskt nog i ett par Batmantrosor just nu och skriver detta inlägg och köpte även ett par ursnygga Batman-Converse när jag var i Japan senast:

Sist ut har vi ett gäng rec-ex från Norsteds, Mix förlag och Kalla kulor förlag:
- Män som hatar kvinnor, seriealbumet vol 2 av Denise Mina, Stieg Larsson mfl.:
Del två av "seriealbum-atiseringen" av Stigs välkända deckare. Läste ut den ganska så direkt, recension kommer! Läs recensionen på del ett här.


- Scarlet av Marissa Meyer:
Ett e-boks-recex. Måste ju erkänna att jag blev väldigt leden att jag inte kunde få den som inbunden så som jag har den första boken för nu kan de inte se fina ut i bokhyllan tillsammans..... och är för fattig för att köpa den själv men väldigt glad över att jag fick läsa den iallafall.  Den är också redan utläst och mycket uppskattad. Fick mig att få tillbaka läslusten =)!


- Den nya människan av Boel Bermann:
Har sett mycket om den här boken på senaste tiden men tänkte först vänta tills jag läst lite recensioner på den. Men kunde sen inte hejda mig utan beställde hem ett ex. Vilket jag inte ångrar ett dugg, en av de bästa böckerna jag läst för i år! Fick den igår, läste ut den i ett svep samma dag.


Vad hade ni helst velat läsa av dessa?

14 kommentarer :

  1. Jag läste också ut Den nya människan i ett svep när jag fick den. Riktigt roligt med en svensk dystopi :)

    SvaraRadera
  2. Den nya människan vill jag också läsa! Borde ta tag i att beställa ett recex...

    SvaraRadera
  3. Jag håller på att läsa Den nya människan nu. Kommit halvvägs och gillar den :)

    SvaraRadera
  4. Tufft! Ser fram emot recensionerna :)

    (och om dina Batman-Converse försvinner så vet du att det är jag som har snott dem)

    SvaraRadera
  5. Svar: Haha, nej, inte en timme. Menade självklart några timmar, inte en. Får ta och rätta till den där formuleringen så att inte fler tror att jag läser så snabbt ^^ Min läshastighet är nog ganska så mittemellan. Varken snabb eller långsam. Hade dokc varit underbart att kunna läsa 200 sidor i timmmen. Tänk vad många böcker man skulle hinna med :D

    SvaraRadera
  6. Den nya människan lät otroligt intressant utifrån beskrivningen på Goodreads :)

    SvaraRadera
  7. Jag är inne på att också läsa något om Batman. Så det ska bli spännande att höra vad du tycker om den! Jag tycker det är väldigt roligt att du läser Watchmen och antagligen någon gång kommer att läsa V För Vendetta. Jag är ju stort fan av Alan Moore. Men det är inte många i vår "bokbloggssfär" som har läst dessa, så det ska bli kul att höra vad du tycker om de med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills gillar jag den, har läst typ halva =)

      Ja visst är det, kul om mer skulle börja =)

      Radera
  8. Kul med Batman!! :) Vill ha Batmanconverse jag med.

    SvaraRadera
  9. Jag väntar med spänning på Den nya människan! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...