lördag 10 augusti 2013

Bokhyllorna i Stockholm

Kom på att jag glömt visa hur fint jag har gjort det här hemma i Stockholm och bokhyllebilder gillar väl alla bokbloggare att kolla på, eller?

Har tidigare bott i lilla gästrummet när jag varit här över sommaren men då min lillasyster inte länge bor hemma så snodde jag hennes gamla rum, mohaha . Som visserligen var mitt rum först, så det är väl inte mer än rätt tycker jag :). Tömde ut det helt och gjorde om det så att det i fortsättningen är en kombo av våra grejer/stilar. Så nu kan vi sen turas om att bo här när vi besöker föräldrarna. Smart va?

Så nu över till bilderna:
Valde nästan bara bokbilder för tänkte att det andra inte är lika intressant för er :P
I fönstret vid sägen har jag valt att ha alla mina olästa böcker, som finns i Stockholm då alltså. För sen finns det förstås en hel del kvar i Lund i flyttlådor men de får vänta tills jag flyttar tillbaka dit efter studieuppehållet. Sen är inte bilden helt aktuell längre, har nästan läst ut Hunger Games på eng och har nu även V for Vendetta boxen ovan på TBR-högen med.

Lite mer olästa böcker och sedan från och med albumet "Kompis" så kommer lite lästa böcker jag tyckte var fina som prydnad :P.

Sängen med mina söta gossedjur. Vadå för gammal för att sova med gossedjur tänker ni!? Tss blir bara 26 år om en månad... det är ju bara BARNET! *lever i sin egen fantasivärld*

Överst på toppen är ett jättefint ex av Alice i underlandet och sen under har jag mina Marian Keyes böcker med de fina omslagen. Läser inte ens hennes böcker längre men de är så fina så kan inte låta bli att samla så många jag hittar med denna typ av omslag. Blir så glad av att se på dem! 

På nästa hyllplan finns en blandad kompott av mest mina men även syrrans böcker. Inte favoriter (förutom Hungerspelen då) utan tog bara ett gäng som var fina.

De nedersta hyllplanen är dels en söt färggrann påse från Japan fylld med mer olästa böcker och sen lite vampyrböcker och annat smått och gott. Så nej denna gång är det inte något speciell ordning eller sortering av böckerna utan har bara valt det jag tycker såg mysigt ut. Blir så himla glad av att ha en massa fina böcker över allt!

Sen något icke bokrelatera men som jag inte kunde låta bli att slänga med ^^. Numera ligger även mitt exemplar av Den nya människan där på hyllan.

Sist men inte minst har vi en av huvudanledningarna till att jag flyttade tillbaka till mitt gamla barndomsrum (som då lillasyrrans sedan tog över). Min gamla hörngarderob! Såå stooor jag bara älskar den! Syns kanske inte på bilden så tydligt men den är verkligen awesome, så stor att man kan stå i den. Äntligen har jag plats för mina kläder utan att behöva rota i smockade lådor och högar.

Jepp de var det, hoppas ni tyckte det var kul med en liten titt ^^

15 kommentarer :

  1. Det var grymt kul med en titt :)

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att se andras bokhyllor :) Och jag tror man aldrig kan bli för gammal för gosedjur ;D

    SvaraRadera
  3. Du har hur mycket grejer som helst men ändå lyckas du liksom att ha ordning på dom så det ser fint ut! Hur gör du människa!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack =)

      Övning övning övning, har flyttat en del och älskar att organisera upp saker så har gjort den en massa gånger =) Sen

      Radera
  4. Jättefint. Och härlig garderob. :)

    SvaraRadera
  5. Ser mysigt ut! O hade inte tackat nej till en sådan fin och stor garderob :)

    SvaraRadera
  6. Det ser jättefint ut! :)
    Tyvärr tror jag inte att det är så bra med böcker i fönstrena då sidorna väldigt lätt blir gula och fula. Även omslagen kan bli solblekta om man har dem i fönstret för länge... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj de har jag inte tänkt på.. hmm får se hur jag gör :(
      Undra hur länge, kan iallafall ha dem så över sommaren. Packar ner dem sen när jag flyttar

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...