fredag 16 januari 2015

Succubus Blues by Richelle Mead

Sidor: 496 Sidor
Språk: Engelska
Serie: Georgina Kincaid #1
Rec-ex: Ja,

AdlibrisBokus

(läste ut i December 2014)
When it comes to jobs in hell, being a succubus seems pretty glamorous. A girl can be anything she wants, the wardrobe is killer, and mortal men will do anything just for a touch. Granted, they can often pay with their souls, but why get technical? But Seattle succubus Georgina Kincaid's life is far less exotic. Her boss is a middle-management demon with a thing for John Cusack movies. Her immortal best friends haven't stopped teasing her about the time she shape-shifted into the Demon Goddess getup complete with whip and wings. And she can't have a decent date without the sucking away part of the guy's life. At least there's her day job at a local bookstore - free books; all the white chocolate mochas she can drink; and easy access to bestselling, sexy writer, Seth Mortensen, aka He Whom She Would Give Anything to Touch but Can't. But dreaming about Seth will have to wait. Something wicked is at work in Seattle's demon underground. And for once, all of her hot charms and drop-dead one-liners won't help because Georgina's about to discover there are some creatures out there that both heaven and hell want to deny...

Kommentarer:

Detta var precis vad jag behövde efter min långa lässvacka, en lättsam rolig bok =). Kom in i den fort och känner hur jag direkt gillar Mead's välkända språk.

Gillar att det är äldre karaktärer, lite sexscener och annat skoj man missar när man annars bara läser YA.

Så rekommenderar denna och kommer självklart läsa andra delen som jag fick i julklapp, enda negativa jag har att säga var att den var aningens för lång, hade kunnat vara aningens kortare.

Sammanfattning:

Rolig och lättläst bok!

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Tycker det är intressant hur jag numera ser på "vegetariska vampyrer" som dricker djurblod istället för människoblod. Många djur är ju mycket mer oskyldiga än vad vi människor kan vara :(. Om jag var vampyr skulle jag nog försöka att bara äta av elaka människor ;P

- Gillar att de pratar om Buffy =)

- Gissar att ["Roman är vamp-dödaren och Seth den hon blir kär i"] - Ha så rätt så ;) Men velade lite fram och tillbaka.

- Men tråkigt när man gissade rätt [är alltid för lätta att gissa i dessa böcker som har för få karaktärer :(].

- Gissade såklart även [att det var Helena när han sa att han hade en syster...som sagt, för få karaktärer...]

- Jag skulle vara rädd att bli spoilad om jag umgicks för nära/mycket med min favoritförfattare, men kanske inte är den typen av bok han skriver?

- Svårt val: [Rädda någon från att ta livet av sig men ge upp sin själ och dock få evigt liv. Men vad händer med en ifall man ändå dör? Borde vara extra rädda ifall det är evigt lidande i helvetet!? Urk]

För även om [sorgen är stor (jag vet hur det känns, så kommer man ju tillslut över någon.Det är inte värt att offra sin själ för det....även om det känns så för stunden. Rätt korkat ändå :(

Hemskt att ens familj och vänner inte längre vet ven man är, Gud så sorgligt och ensamt. Nä dålig deal! Fast ja, vara vacker, ung och leva för evigt, hmm de hade man inte bangat på]. Svårt val som sagt!

- Blev ändå lite ledsen att [Helena dog... Tycker inte hon förtjänade det helt. Hon ville ju bara leva sitt liv typ :(].

Andra omslag:

 
1. Ja detta omslaget verkar vara lite billigare än mitt, men gillar mitt med den glansiga blåa texten. Men annars har jag väl ingen större åsikt, båda är rätt lika. Typsik Urban Fantasy i mass market paperback. 2. Riktigt fult :p

3. Franska omslaget, Vet inte varför men gillar verkligen det här omslaget =).
4. Tyska omslaget, Gillar inte färgerna, men rätt snyggt när man kollar på det i större storlek.
5. Ungerska omslaget, Älskar att de är tecknat, plus snygga färger! 
6. Bulgariska omslaget, Helt ok men tycker inte texten passar varken vad det gäller fontval eller färgval.

Lär nog göra ett omslagsserie inlägg om dessa sen =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...