söndag 30 december 2012

Månadsrapport: December 2012

  (förutom Aomanjuskogen 2 som jag lånat till en kompis)

Läst i December 2012:
137Farsot av Charlie Higson   505 sidor
136.  Aomanjuskogen 2 av Hisae Iwaoka   204 sidor (manga)
135.  Snövit av Jacob Grimm , Wilhelm Grimm  48 sidor (bilderbok)
134.  Paganinikontraktet av Lars Kepler  561 sidor
133.  Harry Potter and the Prisoner of Azkaban by J. K. Rowling   435 sidor
132.  Delirium av Lauren Oliver    465 sidor
131.  TWD vol 4 - Köttets lustar av Robert Kirkman  144 sidor (seriealbum)
130.  Jagad av Meg Cabot 272 sidor

Böcker som jag gav upp: 
Ingen.

Totalt antal lästa böcker: 8 st

Engelska böcker:  1 st          
Svenska böcker:  7 st   

Övernaturliga inslag:  5 st  

Inga övernaturliga inslag:   3 st         

Kortisar (runt 200 sidor eller mindre):  2 st  
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer): 2 st   
^^

Antal lästa seriealbum/grafiska noveller/bilderbok3 st
Antal "vanliga" böcker:  5 st

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus/CDON etc)3 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)  0 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   0 st
Antal lånade från kompis/bibliotek:  0 st
Antal rec-ex   4  st
Gammal (minns inte köpplats) 0 st
Tävlingsvinst:  0 st
Julklapp:  1 st

Månadens bästa: 

Månadens besvikelse:


Trodde verkligen jag skulle älska den här :(.

Månadens oväntade:


Gillade inte den första så trodde inte jag
skulle gilla denna. Men den här var iallafall mycket bättre.
Sammanfattningsvis:  
Var väl ok, hade mycket att göra i december i slutet av terminen. Sen hade jag inte haft någon jättestor läslust. Så är väl nöjd, hoppas läslusten kommer tillbaka i januari!

9 kommentarer :

  1. Blev också jättebesviken på Delirium. Konceptet var ju klockrent, men näää - fastnade inte alls för den.

    SvaraRadera
  2. Köpte du din HP-box på Amazon, Bokus eller Adlibris etc? :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att se att andra också har läst mindre i december. Jag har inte läst Delirium än men nu blir jag nästan rädd, jag hoppashoppas att jag älskar den!

    Förresten, tänkte också börja köra lite temainlägg som du gör, Hoppas det är okej? För det är ju ändå från dig jag har snott idén och många blir så sura om man gör något som någon kommit på (tror dock inte att du skulle bli det)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart bara du skriver att du fick iden från mig =)

      Bara kul att läsa folks temainlägg ^^ och jag är ju knappast först med iden, fick själv iden från thereadables från youtube!

      Radera
  4. Blev också lite besviken på Delirium. Hade så jävla höga förväntningar men nej.

    SvaraRadera
  5. Mjaha, som jag anat. Har länge trott att jag inte skulle trivas med den och det här blir nog spiken i kistan för mig och Delirium - det blir ingen framtida kärlekshistoria oss emellan.

    SvaraRadera
  6. Jag gillade Delirium jätte mycket men sen kanske det skiljer sig lite med hur den har blivit översatt till svenska:/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kankse det, men för mig var det för att de inte hände så mycket. Tyckte mitten delen var jätteseg :(

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...