onsdag 21 mars 2012

Himlens änglar av Jan Romare

Titel: Himlens änglar
Författare: Jan Romare
Förlag: Alvglans förlag
Antal sidor: 48 sidor 
Språk: Svenska
Serie: Album 1


(utläst 17 februari 2012)
Beskrivning från Wikipedia:
Himlens änglar, svensk humorserie om änglar, Gud och Fan av Jan Romare. De flesta karaktärerna i Himlens änglar är änglar klädda i nattskjorta, vingar och gloria, som framlever livet efter detta på ett ganska jordnära sätt, ofta med att spela kort eller att samla blommor på graven. Fan deltar också i Himlens änglar, och har ofta prestationsångest för att han inte är tillräckligt ond. Gud syns mer sällan.
Kommentarer:
Hittade detta album hemma i Stockholm, så kunde inte låta bli att läsa om det. Minns att jag älskade pyton och detta album som liten. Tyvärr kändes det inte lika originellt eller kul under omläsningen. Även om de var flera år sedan jag läste denna så mindes jag skämten och de var tyvärr inte lika kul en andra gång :(. Vissa var kul men inte alla. Märks att de inte är nyskrivet (utan tror den är gjord 1993 om jag inte har helt fel).


Kort recension så bjuder på en bild från albumet för att kompensera lite :P:


Klicka för större bild ;)
Men har ni inte läst denna eller de andra albumen tycker jag ni ska leta upp dem på nått bibliotek! För första gången älskade jag dem som sagt!

Pyton är nog min favorit ^^



Ett album jag älskade som tonåring men som inte riktigt höll måttet vid en andra läsning.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...