måndag 31 augusti 2015

Månadsrapport: Augusti 2015

Läst i Augusti 2015:

72. Adventure Time: The Flip Side by Paul Tobin, Wook-Jin Clark, Colleen Coover (tecknat)
71. Chew, Vol. 1 by John Layman, Rob Guillory  128 sidor  (tecknat, omläsning)
70. Buffy Omnibus Vol. 4 by Andi Watson, mfl.   359 sidor  (tecknat)
69. Zombieöverlevnad  av Herman Geijer, Jimmy Wallin   125 sidor
68. Rat Queens, Vol. 1 by Kurtis J. Wiebe, Roc Upchurch   128 sidor (tecknat)
67. Landline by Rainbow Rowell   310 sidor  #Hyllvärmare
66. Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart  283 sidor
( Foxfire av Joyce Carol Oates) #Hyllvärmare


Tyvärr föll inte Foxfire mig i smaken, fastande inte och blev bara två skönlitterär böcker och en faktabok denna månad. Dock en av dem en hyllvärmare så det var najs.

Är heeelt tokig i seriealbum/grafiska noveller och tecknat nu ^__^  (extra tokig alltså, är ju inget nytt). Så kommer köpa mig själv en stor hög album till mig själv i födelsedagspresent nu 4 september med så kommer bara bli mer, mer MER. Är sååå kul ju! Önskar mer av er läste det =). Tänkte även ha ett till tema på bloggen med någon ny superhjälte efter jag nu tagit tag i mitt Batman-kunnande. 

Har ni några önskemål ;)?

Månadens bok:

Nu hade den ju inte så mycket 
competition den här månaden, 
men en söt bok var det vilket som =).

Månadens nya tecknade:

Sååå bra <3! Jätterolig och en ny stor-favorit 
om det fortsätter så här bra! 
Kan då bli i Saga-klassen!

Månadens omläsning:

Höjde betyget en aning och kommer nu läsa vol 2 iallafall =).

Filmer:


Äntligen har jag sett Guardians of the Galaxy =), hade sjukt höga förväntningar som inte uppfylldes men bra var den ändå! What we do in the Shadows var roligt rolig alternativ vampyrfilm. Timecirmes var en skum spansk tidsresa-film, inte superbra. That sugar film och måna sockerdokumentärer har jag sett på senaste tiden och köpt några "sockerfria"-kokböcker, väldigt intressant! 

TV-serier:



 Nytt denna månad var Wet Hot American Summer, riktigt rolig =). Här även börjat kolla på Walking Dead igen, vilket är kul. Orphan black är fortsatt bra ^_^

Hade bara sett de tre första denna månad då jag mestadels slitit med en sommarkurs
och inte haft tid för annat.... Tills jag idag satt och pysslade och kollade på iZombie, TV3's Inte OK och en superhjälte-dokumentär som Cecilia tipsade om!

2 kommentarer :

  1. Jag hade läst mer serier om jag hade haft råd... Alltså Rat Queens - jag fastnade inte alls?! Visst, storyn är bra, men stör mig så mycket på att teckningarna är mer präglade av the male gaze än typ någon annan serie jag läst. Så kan inte alls komma mig för att läsa del två, vilket ju är väldigt tråkigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tråkigt, jag älskade den. Skrattade högt igenom hela. Tycker det var roliga karaktärer med varierade tjejkroppar och gillar att få följa 4 tjejer som är coola ^^

      Märkte inte Male Gaze grejen överhuvudtaget. Men har nog blivit blind för det med alla superhero-comics jag läser...

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...