söndag 26 april 2015

Hurra bloggen fyller 4 år! TÄVLING!

Idag fyller bloggen 4 år!! Hurra hurra huurrraaaa!

Missade att fira 3-årsdagen för ett år sedan (för att jag hade bloggpaus) och nu är jag i Tokyo på semester, så detta är ett tidsinställt-inlägg... dålig tajming som vanligt men ett litet inlägg måste jag ju klämma in iallafall. 

Bloggen har när jag skriver detta nästan kommit upp i 300'000 sidvisningar, 131 likes på facebook och ca 251 följare (varav 217 på Bloglovin och 44 st hos Google Friend Connect). Jag har tydligen lyckats knopa ihop 911 inlägg och fått 5784 kommentarer (varav säkert hälften mina egna... men ändå) det är inte så illa pinkat det! Speciellt inte med tanke på hur lite tid jag har för bloggen numera, vilket är supertråkigt men ibland i livet räcker inte tiden till som man vill...

Det jag vill säga med detta är ju självklart ett superstort TACK!!!!! Fattar ni hur fina ni är som vill läsa det jag skriver?! Blir ju så enormt glad och rörd varje gång jag tänker på det! <3

Som tack tänkte jag ha en liten födelsedagstävling!! ^___^

Det man vinner är:

Två signerade volymer i Sword Princess Amaltea-serien. Som, ifall ni lyckats missat den, är en superfyndig, feminist och svensk manga där könsrollerna är ombytta (de coola prinsessorna räddar de vackra späda prinsarna)! Det är en stor favorit och rekommenderas starkt ^^! 

Perfekt också ifall ni ännu inte är något fan av seriealbum/grafiska noveller och vill testa på!!


Läs mer om serien HÄR

Regler:

  1. Skriv en kort kommentar om varför ni vill vinna/läsa dem =)   
  2. Skriv även ert namn och mailadress!
  3. Tipsa om tävlingen på valfritt sätt (via er blogg, facebook, twitter etc)! ^^
Tävlingen pågår tom. lördagen den 23 maj!

14 kommentarer :

  1. Grattis på bloggfödelsedagen!! :D
    Jag läser inte så mycket serier men jag skulle gärna vilja börja med det. Fyndigt, feministiskt och med ändrade könsroller låter helt perfekt. Även om jag inte vinner så kommer jag garanterat spana in serien ändå :)
    Tipsade på bloggens facebooksida: https://www.facebook.com/jagochminabocker?ref=hl
    //Malin
    jagochminabocker@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Grattis!! :-)
    Är riktigt nyfiken på dessa seriealbum. Har aldrig läst någon svensk manga och är jättenyfiken på alla omvända könsroller.
    Kram Nelly
    nfolkving@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Grattis! :) Jag har knappt läst något seriealbum eller någon grafisk novell och det skulle vara jättekul att pröva på det på allvar! Dessutom har jag hört mycket bra om just dessa seriealbum. Jag är riktigt nyfiken på de omvända könsrollerna och på svensk manga överhuvudtaget. :)

    inutienbok@hotmail.se
    http://inutienbok.blogg.se/2015/april/chans-att-vinna-fina-seriealbum.html

    SvaraRadera
  4. Grattis på bloggfödelsedagen säger jag! Passar på tävlingen ändå :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Jag har inte läst någon svensk manga tidigare, så bara det gör att jag blir sugen. Låter väldigt intressant med omvända könsroller också, så även om jag inte vinner kommer jag nog ge den en chans iallafall :)
    http://tinaelisabeth.blogg.se/2015/april/en-tavling.html
    tina.hakansson@hotmail.com

    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Stort grattis på bloggfödelsedagen!

    SvaraRadera
  7. Ett stort grattis! :-) Jag är jättegärna med, eftersom det låter som något för mig. Fantasy med ombytta könsroller och manga? Count me in!

    Jag har skrivit om tävlingen på denna adresshttp://lacrimamens.com/blog/en-uppdatering-tips-om-en-tavling.html men det är schemalagt till imorgon någon gång efter åtta.

    SvaraRadera
  8. Jag har redan läst och äger böckerna (sååååå bra!) så jag vill inte vara med i tävlingen. Men en hel massa grattis på bloggfödelsedagen!! :D

    SvaraRadera
  9. WOW! hur har jag kunnat missa denna serie?? svenskt seriealbum - perfekt för mig som bara läser på svenska typ OCH dessutom girlpower! jag skulle verkligen vilja vinna dessa två seriealbum!! har dessutom inte läst något seriealbum ännu (äger inte ens något - skamligt nästan) så detta låter ju väldigt lovande och peppande att starta med. är även inne i en väldig fantasyperiod just nu så dessa lär man ju kasta sig över direkt om man vinner! :D

    stort GRATTIS på bloggfödelsedagen och jag hoppas att den får fler födelsedagar framöver ;)

    mejl: eliinaajohansson@hotmail.com
    länk till inlägget där jag tipsar om tävlingen: http://johanssonelinaa.blogg.se/2015/april/tips-om-lite-tavlingar.html

    SvaraRadera
  10. GRATTIS! Självklart vill jag vara med. Den enda grafiska serien jag läst är pseudomangan Peach Fuzz, som jag älskade, och det här vore ett perfekt tillfälle att bekanta mig med med seriealbum och svensk manga.
    Jag har tipsat om tävlingen på min blogg http://boklysten.blogspot.se/2015/04/fodelsedagsutlottning-hos-schitzo-cookie.html

    Mailadress: tompirjo@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Grattiiiiis! Hoppas du har det fint i Tokyo också *inte alls avis* :) Vill definitivt vara med, det här är en serie jag velat läsa superlänge så när jag såg priset bara TOPPENPRIS JUE! Anledningar till att jag vill läsa det: 1. Alla bloggare som hyllat 2. Verkar SÅ COOLT med ett samhälle där tjejer "styr" istället för tvärtom - varför har ingen kommit på detta innan?! 3. Så är det ju det där med att jag älskar idén av seriealbum, men hittills inte fallit bums på det i praktiken. Hoppas ju att det kanske ska hända nu.

    För att jag ska kuna tväla måste det ju gå att tävla från Finland också, så går det? Har skrivit om tävlingen här: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com/2015/04/tavling-x-2.html
    Du kan nå mig via bloggen eller mail: elviraslillabloggomvarlden@gmail.com

    SvaraRadera
  12. GRATTIS!
    TACK för att DU bloggar, absolut en av de bokbloggar jag tycker bäst om!

    Jag skulle vilja vinna seriealbumena för att hitta en ny kämpe efter Buffy (och hoppas att säsong 10 inte är den sista!!!), för vem ska stötta mig när Buffy en dag inte längre är med oss?
    Sen kan man hitta bättre kick-ass brud än vad Amaltea verkar vara? Så nyfiken på att få lära känna henne och bli lika exalterad som ni andra har blivit!

    Tipsade om tävlingen på bloggen här:
    http://monstersteffa.se/2015/april/tavlingssugen.html

    Grattis igen, kram Stefanie!

    SvaraRadera
  13. Stort grattis och TACK för en riktigt bra blogg! :)

    Jag vill gärna vara med och tävla. Jag har av någon anledning helt lyckats missa den här serien. Det är inte ofta som jag läser svenska seriealbum och det låter riktigt häftigt med feministisk manga så det hade varit kul att få läsa dem :)

    Jag har tipsat om tävlingen här:
    http://ciliaskultur.blogspot.se/2015/05/fodelsedagstavling-hos-schitzo-cookie.html

    Mail: ciliaskultur@hotmail.com

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...