lördag 14 mars 2015

Tokyo-guide (5): Akihabara 秋葉原

Kom på att jag ju heeelt glömt bort att göra klart min Tokyo-guide och eftersom jag ska dit igen nu till Valborg så tänkte jag att de var dags att göra klart den =). Hoppas det uppskattas!

Ett väldigt populärt turistmål i Tokyo är teknik-meckat Akihabara, stället för alla Anime-fans! Själv är det ingen favorit då jag inte är något hard core Anime eller Manga fan men för er som är det så är det ju ett måste ^^!

Shopping:

Här finns främst massor av elektronik- /teknikaffärer och  väldigt mycket butiker som säljer anime samlargubbar, spel och fan-prylar på olika våningar i alla skyskrapor som finns där =).

En lite udda och kul grej som finns där är en sex shop, Love Merci, som är 6 eller 8 våningar hög, minns inte men stooor är den :P
De ovan är en bild därifrån och de som ser ut som drycker är tydligen glidmedel >.< 
Japan, jag säger bara Japan... ^____^

Sedan hittade jag en snygg bokserie som jag tyvärr inte längre minns vilken det var :P.

Caféer och restauranger:

Akihabara är kanske inte stället man först går om man vill fika, finns mest standard-fik och kedjor.
Har inge minne av något specifikt ställe så, är inte dit jag brukar åka för att fika. Men minns att den fanns en trevligt skaldjurspasta ställe med jättegod pasta.


Något lite mer speciellt är ett GunDam Café precis vid Akihabara stationen =).

Uppdatering: Juste, sen finns det ju något väldigt poppis som jag glömde nämna men som Anna påminde mig om, Maid Cafér! De är ett slags cosplay-kafé där servitriserna är utklädda som hembiträden och passar upp en på passande vis. Har själv inte provat detta så vet inte hur det är riktigt men har hört lite små-skrämmande sexistiska historier som skrämt bort mig. Men behöver ju inte alltid vara så. Vissa säger att det är jättegulligt och kul. Någon som testat?

4 kommentarer :

  1. Haha, tänk om man råkar ta fel flaska och börja halsa i sig glidmedel istället för vatten. Var ni på någon maid-café när ni var i Akihabara?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha eller hur!


      Juste crap det glömde jag ju nämna.. nä har ju inte varit det, de borde jag nån gång =)

      Radera
  2. Ser superhärligt ut! Skulle vilja åka till Japan någon gång i mitt liv! Har du familj eller släkt där? Eftersom du åker lite då och då? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä är bara tokig i staden så försöker åka dit ofta ändå :P

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...