torsdag 24 oktober 2013

Just nu: Omläsning av City of Bones

Det har tyvärr blivit extremt lite läsning här i London de första fem sex veckorna. Men nu när jag börjat jobba och fått lite mer rutin i livet så har det blivit enklare. Läser på tåget på vägen till jobbet och lite på mina två 30 miners raster.

Just nu läser jag om City of Bones efter att jag blev så sugen på att läsa om första boken då jag precis såg filmatiseringen. Den är riktigt mysig. Så kul att se och läsa så många hintar och grejer man nu fattar som man inte fattade första gången man läste. Gör det så mysigt att läsa om =).

Sen tycker jag extra mycket om när man läser om att det på något sätt känns extra mycket som att det bara är för min skull. Kommer inte bli någon recension till på bloggen eller till något förlag (som när det är recex) utan denna är bara för mitt eget nöje. Kanske låter lite konstigt då förstås allt jag läser är för nöjes skull men ändå ni kanske fattar...?

Brukar ni läsa om böcker?
 Läser ni kanske till och med om något just nu?

6 kommentarer :

  1. Det är väldigt sällan jag läser om böcker, Harry Potter enda undantaget. Svårt att unna mig den tid det tar.

    SvaraRadera
  2. Jag är en omläsare av rang (Harry Potter framför allt), men har blivit mindre av det senaste året. :) Tycker det är mysigt att komma tillbaka till berättelser man älskar.

    SvaraRadera
  3. Jag läser om böcker ibland, några böcker jag har, har jag läst 3 gånger eller mer. Jag gillar City of Bones jättemycket. Har läst den 2 gånger och kommer säkert läsa den igen nån gång.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar att läsa om böcker, och försöker ta mig tid att göra det lite då och då. Just nu har jag precis läst om Divergent, Insurgent och Anna and the French Kiss, samt håller på med Lola and the Boy Next Door. Alltid kul att återvända till gamla favoriter. :)

    SvaraRadera
  5. Det är ytterst sällan jag brukar läsa om böcker, finns ju så många nya att utforska! Men jag måste erkänna att jag har en lista på några riktigt bra böcker jag faktiskt vill läsa om! :)

    SvaraRadera
  6. Det finns några böcker som jag läser om lite då och då, det brukar bli när jag vill läsa ett säkert kort så att säga :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...