måndag 8 juni 2015

Minirec x 3: Sagor från Kobrans tid / Serieantologi 2014 / Serienördens kokbok

Sagor från Kobrans tid: De älskande by Enrique Fernández

Svenska, 54 sidor. Sagor från Kobrans tid #1. Utläst i Januari 2015

Minirecension:

Story:

Äntligen fick jag sätta tänderna i ännu ett illustrerat mästerverk av Enrique. Denna är väldigt annorlunda från de tidigare verk jag läst av honom, mycket vuxnare med sex och blodigt våld. Borde nästan komma med en varning för de som förväntar sig samma stil som de tidigare?

Väldigt flummig historia och var inte alls som jag förväntade mig, men gillade den och ser med spänning fram emot att läsa del två! 

Illustrationer:

Alltså kan ju inte sluta njuta av den här mannens bilder, färgerna och stilen är ju bara för fina! Men trots att det är helt bedårande vackert är det inte favoriten tecknarmässigt, älskar hans knasiga sagofigurer och påhittade monster i de tidigare albumen och saknar dem lite här. Annars som sagt top notch!

För mer fina bilder läs ett smakprov HÄR!



Serieantologi 2014 av blandade serietecknare

Svenska, 200 sidor. Utläst i Januari 2015

Adlibris, Bokus

Minirecension:

Story:

Detta är ett seriealbum med serier som alla är skrivna på temat Norrland. Tyvärr var inte detta helt min smak är säkert roligare och mer passande om man är faktiskt är från Norrland eller har något samband med någon stad där. 

Ville så gärna gilla detta men nej serienoveller är inte min grej, de hinner inte få någon mening eller poäng och karaktärerna hinner man inte lära känna så som jag behöver för att falla för en serie.

Illustrationer:

Många hade en väldigt gammaldags tecknarstil eller stil som jag känner igen från typ komediserier som släpptes på 80-90talet och det är inte alls min smak, tyvärr. Var typ bara fem stycken jag gillade tecknarstilen på :( 

Så nej detta var inget för mig men en rolig idé så hoppas att albumet får kärlek från dem som en passar bättre för!

Serienördens kokbok av blandade serietecknare

Svenska, 100 sidor. Utläst i Januari 2015

Minirecension:

Story:

Detta är alltså en kokbok i form av tecknade serier, kul idé! Stod något i inledningen att de skulle vara vegetariska recept, men var rätt mycket kött och fisk som smugit sig in ändå, så måste missuppfattat vad de menade. Lite synd hade ju varit perfekt för mig annars ;). Märks att jag inte läst vanliga köttätar-recept på väldigt länge, blir så ledsen varje gång de nämner skinka eller bacon. Inte äta fina intelligenta grisar - no no! *mirre gråter*

Var verkligen en riktig kokbok med riktiga recept, visste inte om det skulle vara riktigt så. Trodde det mer skulle vara serier om mat typ.  Gillade dem som faktiskt gjorde lite roligare serier av det hela och inte bara illustrerade ett recept utan någon story. Men de flesta var bara recept med tecknade bilder till, inte lika spännande då att läsa som en bok ;)

Illustrationer:


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...