torsdag 28 april 2011

The Host av Stephenie Meyer


Titel: The Host
Författare: Stephenie Meyer
Antal sidor: 619
Språk: Engelska


(utläst 2009)

Beskrivning från SF-bokhandeln:

Jorden har ockuperats av varelser som besätter människor och tar över deras kroppar. Bara ett fåtal har klarat sig. En av dem är Melanie Stryder. Hon vägrar lämna över tyglarna till Wanderer, som försöker ta över hennes medvetande. Hon fyller Wanderers tankar med visioner av mannen hon älskar - Jared, som har undkommit ockupanterna och lever dold. Nu har Wanderer också gripits av kärlek till Jared, och yttre omständigheter gör att Melanie och Wanderer tvingas samarbeta för att hitta mannen de båda älskar.


Kommentarer:

Ni gissar nog att jag gillar den här boken, inte varje dag man ger en bok en 10a. Men oj vad den är värd det. En bok jag verkligen sögs in i. Jag lärde känna karaktärerna och kunde inte släppa boken för en sekund och när boken tog slut kände jag mig alldeles tom inuti och skäms inte för att säga att jag grät för att jag var så ledsen att den var slut.

Så spännande så spännande och så underbart intressant historia/idé. LÄS!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...